کاربرد پرسونا در ایمیل مارکتینگ

 

یکی از مراحل اولیه طراحی استراتژی برای هر کسب‌وکاری، شناخت مخاطبان هدف آن کسب‌وکار می‌باشد. اما اگر شما تمام مخاطبین هدف خود را با یک چشم نگاه کنید سود چندانی عاید کسب‌وکارتان نمی‌شود.

مقاله کامل کاربرد پرسونا در ایمیل مارکتینگ

برای همین مخاطبین هدف هر کسب‌وکار به گرو‌ه‌های کوچک‌تری که دارای علایق، نیازها و دغدغه‌های مشترکی هستند تقسیم می‌شوند و ازآنجایی‌که درک یک گروه به‌عنوان یک شخص کار مشکلی است، فردی خیالی به‌عنوان نماینده هر گروه در نظر گرفته می‌شود که آن را پرسونای مشتری (مخاطب یا بازاریابی) می‌نامند.

وقتی به مشتری خود به‌عنوان یک شخص با هویت مشخص نگاه کنید بهتر می‌توانید با او همذات‌پنداری کرده و متوجه نیازها و دغدغه‌های او شوید.

 


شاید یک مخاطب شما قصد تهیه دوربین حرفه‌ای برای کارش را داشته باشد و مخاطبی دیگر دوربین ساده برای شروع یادگیری عکاسی نیاز داشته باشد. شاید مخاطبی دوربینی برای ثبت لحظات قشنگ خانوادگی نیاز داشته باشد و مخاطبی دیگر دوربین برای عکاسی حرفه‌ای از محصولات و قطعات صنعتی شرکتش.

شما نمی‌توانید همه مخاطبین خود را با یک چشم نگاه کنید و ایمیلی یکسان برای همه آنها ارسال نمایید. برای تشخیص نیاز مخاطبان هم می‌توانید نظرسنجی‌های مختلف ایمیلی برای آنها ارسال کنید و هم می‌توانید مطالب مختلفی از وبلاگ خود را برای آنها ارسال نمایید و با توجه به علاقه‌مندی فرد به هر مقاله او را به یک سگمنت خاص اختصاص دهید.

 

طراحی پرسونای مشتری و ایمیل مارکتینگ خود دو مبحث مجزا و مفصل بوده و دارای تکنیک‌ها و جزئیات فراوانی هستند. بااین‌حال تلاش نمودم که در این مطلب شما را با کلیت موضوع و مهم‌ترین نکات آن‌ها آشنا کنم.

اگر نیازمند آموزش‌های بیشتری در زمینه ایمیل مارکتینگ یا پرسونای مخاطب هستید؛ حتماً به آکادمی بهمنی سر بزنید و علاوه بر استفاده از مطالب موجود از سایر آموزش‌ها و دوره‌های رایگان مربوط به رشد آنلاین کسب و کار نیز استفاده نمایید.

 

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

۷ تعریف پایه‌ای سایت و کسب و کار اینترنتی که باید بدانید !

مدل کسب و کار چیست؟