اینترنت چگونه کار میکند؟


 اینترنت ، معماری سیستمی که ارتباطات و روشهای تجارت را با ایجاد ارتباط متقابل شبکه های کامپیوتری مختلف در سراسر جهان متحول کرده است.

 اینترنت که گاهی اوقات به عنوان "شبکه شبکه ها" شناخته می شود ، در ایالات متحده در دهه 1970 ظاهر شد ، اما تا اوایل دهه 1990 برای عموم قابل مشاهده نبود. برآورد می شود که تا سال 2020 تقریبا 4.5 میلیارد نفر یا بیش از نیمی از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی داشته باشند.

مهم است بدانید که اینترنت چیست . اینترنت شبکه گسترده تری است که به شبکه های رایانه ای در سراسر جهان که توسط شرکت ها ، دولت ها ، دانشگاه ها و سایر سازمان ها اداره می شود اجازه می دهد تا با یکدیگر صحبت کنند.  

نتیجه انبوهی از کابل ها ، رایانه ها ، مراکز داده ، روترها ، سرورها ، تکرارکنندگان ، ماهواره ها و برج های فای است که به اطلاعات دیجیتالی اجازه می دهد در سراسر جهان سفر کنند.

 اینترنت چگونه کار میکند؟

در این مرحله شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که اینترنت چگونه کار می کند؟ پاسخ دقیق بسیار پیچیده است و توضیح آن کمی طول می کشد. در عوض ، اجازه دهید برخی از مهمترین نکاتی را که باید بدانید بررسی کنیم.  

اینترنت یک شبکه جهانی از کابل های فیزیکی است که می تواند شامل سیم های مسی تلفن ، کابل های تلویزیون و کابل های فیبر نوری باشد. حتی اتصالات بی سیم مانند Wi-Fi و 3G/4G برای دسترسی به اینترنت به این کابل های فیزیکی متکی هستند. هنگامی که از یک وب سایت بازدید می کنید ، رایانه شما از طریق این سیم ها یک درخواست را به سرور ارسال می کند.  

سرور جایی است که وب سایت ها در آن ذخیره می شوند و بسیار شبیه به هارد دیسک کامپیوتر شما عمل می کند. پس از رسیدن درخواست ، سرور وب سایت را بازیابی می کند و داده های صحیح را به رایانه شما ارسال می کند. چیزی که شگفت انگیز است این است که همه اینها فقط در چند ثانیه اتفاق می افتد!  

 

 اینترنت چگونه به وجود آمد؟

اینترنت محبوب ترین شبکه کامپیوتری جهان است. این پروژه به عنوان یک پروژه تحقیقاتی دانشگاهی در سال 1969 آغاز شد و در دهه 1990 به یک شبکه تجاری جهانی تبدیل شد. امروزه بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

  اینترنت به دلیل عدم تمرکز قابل توجه است. هیچ کس اینترنت ندارد و کنترل نمی کند که چه کسی می تواند به آن متصل شود. در عوض ، هزاران سازمان مختلف شبکه های خود را اداره می کنند و در مورد توافق نامه های اتصال داوطلبانه مذاکره می کنند. اکثر مردم با استفاده از مرورگر وب به محتوای اینترنت دسترسی پیدا می کنند. 

در واقع ، وب آنقدر محبوب شده است که بسیاری از مردم به اشتباه اینترنت و وب را مترادف می دانند. اما در واقعیت ، وب تنها یکی از بسیاری از برنامه های کاربردی اینترنت است. سایر برنامه های محبوب اینترنتی شامل ایمیل و BitTorrent است. 

 

واژگان اینترنت؟

مراکز داده اتاقهایی پر از سرور هستند که اطلاعات کاربران را ذخیره کرده و برنامه ها و محتواهای آنلاین را میزبانی می کنند. برخی از آنها متعلق به شرکت های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک است. 

سایر امکانات تجاری هستند که به بسیاری از وب سایت های کوچکتر خدمات ارائه می دهند. مراکز داده دارای اتصالات بسیار سریع اینترنتی هستند که به آنها امکان می دهد به طور همزمان به بسیاری از کاربران خدمات ارائه دهند. مراکز داده را می توان در هر نقطه از جهان قرار داد ، اما اغلب در مناطق دورافتاده ای قرار دارند که زمین و برق ارزان است. 

به عنوان مثال ، گوگل ، فیس بوک و مایکروسافت همه مراکز داده گسترده ای در آیووا ایجاد کرده اند. ستون فقرات شامل شبکه های راه دور-بیشتر روی کابل های فیبر نوری-است که داده ها را بین مراکز داده و مصرف کنندگان حمل می کند.

  بازار ستون فقرات بسیار رقابتی است. ارائه دهندگان ستون فقرات اغلب شبکه های خود را در نقاط مبادله اینترنت ، معمولاً در شهرهای بزرگ ، به هم متصل می کنند. ایجاد حضور در IEPs باعث می شود که ارائه دهندگان ستون فقرات ارتباط خود را با دیگران بسیار بهتر کنند.  

پست‌های معروف از این وبلاگ

کاربرد پرسونا در ایمیل مارکتینگ

۷ تعریف پایه‌ای سایت و کسب و کار اینترنتی که باید بدانید !

مدل کسب و کار چیست؟